چرا رپورتاژ آگهی در سئو مهم است؟

چرا رپورتاژ آگهی در سئو مهم است؟

روش های مختلفی برای تبلیغات در اینترنت از گذشته تاکنون وجود داشته است، مانند درج بنر تبلیغاتی، تبلیغاتِ متنی، تبلیغات کلیکی و غیره که هر کدام در عصرِ خود بازدهی مناسبی داشته اند. اما امروزه به دلیل اشباع شدن صفحات وب از بنرهای تبلیغاتی دیگر کمتر کسی است که به این نوع تبلیغات توجه کند، مگر آنکه بسیار هوشمندانه پیاده سازی شود.

با این تفاسیر ، نیاز به روش تبلیغاتی بود که در قالبِ پوششی مناسب بصورت نامحسوس توجه مخاطبان سایت را جلب کند، از طرفی هزینه ای که برای آن پرداخت می شود مقرون به صرفه باشد؛ در نتیجه برای انجام تبلیغات موثر، نظر ها به سمت رپورتاژ آگهی متمایل شد.

رپورتاژ آگهی که در زبان انگلیسی به آن Advertorial می گویند، نوعی تبلیغات است که بصورت نامحسوس قصد معرفی محصول یا خدماتی را دارد.

بعنوان مثال، احتمالا پست هایی را دیده اید که بصورت مصاحبه، گزارش و یا معرفی در سایت ها درج می شود و در نهایت محصولی بصورت نامحسوس معرفی می شود، اینگونه پست ها رپورتاژ هستند.

ویژگی اصلی رپورتاژ در سایت های اینترنتی، این است که بصورت یک پست عادی در سایت درج می شود و مخاطبان متوجه تبلیغاتی بودن آن نمی شوند و در نتیجه اثر گذاری آن بیشتر خواهد بود به نسبتِ تبلیغاتِ بنری که صراحتا نشان از تبلیغاتی بودن دارند. پست رپورتاژ برای همیشه در سایت پذیرنده آگهی وجود خواهد داشت.

مزیت دیگر تبلیغات بصورت رپورتاژ این است که نسبت به سایر روش های تبلیغاتی مقرون به صرفه تر است. بعنوان مثال برای درج یک آگهی بنری در سایتی با بازدیدِ بالا، احتمالا باید 5 میلیون تومان پول برای یک ماه پرداخت کنید؛ درصورتی که با پرداخت 1 میلیون تومان در همان سایت، می توانید یک پست تبلیغاتی (رپورتاژ) بصورت دائمی درج کنید.

 

چرا رپورتاژ آگهی در سئو مهم است؟

از گذشته تا به امروز لینک سازی برای تقویت قدرت دامنه و افزایش رتبه سایت در گوگل مهم بوده است.

بعنوان مثال وقتی جمعی از افراد مطمئن و سرشانس فردی را به شما معرفی می کنند، قطعا نگاهتان نسبت به آن فرد بسیار مثبت خواهد شد. برای گوگل نیز همین گونه است، وقتی سایت های معتبر سایتتان را معرفی کنند و به آن لینک دهند (بک لینک)، در حقیقت اعتبار سایتتان بالاتر رفته و شانسِ بیشتری برای نمایش در صفحه اول نتایج جستجو پیدا می کند.

البته الگوریتم پنگوئن گوگل نباید این فرایند لینک سازی را مصنوعی تشخیص دهد ، اگر این اتفاق بیافتد، باید منتظر پنالتی شدن در گوگل باشید!

در حقیقت زمانی که نسبت به درج رپورتاژ در سایت های بزرگ و معتبر اقدام می کنید، هم برای برندینگ سایت گام موثری را برداشته اید و هم با دریافت بک لینک با کیفیت، سئوی سایتتان قوی تر خواهد شد. تاثیر رپورتاژ در سایت هایی با دامین اتوریتی بالا، بسیار شگفت انگیز است، بطوری که می توانید شاهد جهش رتبه سایت خود و جابجایی لینک در حد چندین صفحه باشید.

 

دامین اتوریتی رتبه ای است بین 0 تا 100 که توسط سایت Moz و بر اساس پارامتر های مختلفی مانند عمر دامنه ، کیفیت بک لینک ها و غیره به یک سایت داده می شود. کسب دامین اتوریتی 40 به بالا بسیار سخت است و هرچه این رتبه بالاتر می رود، افزایش آن نیز سخت تر می شود.

 

بعنوان مثال شاید بگویید فلان سایت دامین اتوریتی 30 دارد، کار چندان سختی انجام نداده است، اما این رتبه، رتبه ای نسبتا خوب است و کسب آن نیاز به تلاش زیادی دارد.

 

طبعا هرچه اتوریتی یک صفحه و دامنه بالاتر باشد، تاثیر آن را سریعتر احساس خواهید کرد. از طرفی همواره سعی کنید ضمن بررسی دامین اتوریتی سایت خود، در سایت هایی رپورتاژ درج کنید که رتبه ای بالاتر از رتبه سایت شما دارند.  

 

تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو سایت

فراموش نکنید، سایتی که رپورتاژ شما را درج می کند باید حتما لینک follow بدهد، لینک های nofollow هیچگونه تاثیری در سئوی سایتتان نخواهند داشت و علاوه بر این از نظر موضوعی سایت ها با یکدیگر مرتبط باشند.

 

ضمنا بیاد داشته باشید که اصولا رپورتاژ ها بصورت دائمی درج می شوند، درصورتی که سایتی اعلام کرد رپورتاژ شما بصورت موقتی قرار میگیرد، از درج رپورتاژ در آن سایت صرف نظر کنید. چراکه طبق قوانین گوگل، عمر بک لینک ها پارامتر بسیار مهمی در افزایش رنک دامنه می باشد.    

 

لطفا نظر خود را بنویسید

آگهی های ویژه

تبلیغات

https://reportageagahi.ir/wp-content/uploads/2023/02/laser.jpg
بالا